عشق زندگی من

توصیه های مهم هنگام غذای کودکان

1389/11/9 10:04
نویسنده : مامان مریم
1,650 بازدید
اشتراک گذاری

شکلک های شباهنگ         
                              
برای کودکان ۲ سال به بالا خوردن ابمیوه در طول روز بسیار لازم و ضروری است.هنگام نهار خوردن محیطی ارام و گرم .و صمیمی برای  کودکان فراهم میکنیم بهتر است والدین در کنار انها غذا بخورند تا اشتیاق کودکان برای خوردن غذا  بیشتر شود.چاشنی غذا مطابق ذایقه کودکانمان تنظیم میکنیم سر میز یا سفره از یک پیمانه ماست یک لیوان اب یا ابمیوه مقداری نا ن.و سبزیجات کوچک خرد شده میگذاریم و غذا را تا حد امکان با تزیین زیبا و اراسته میکنیم تا بچه ها برای غذا مشتاق شوند.همواره به انها در خوردن سبزیجات و ماست تاکید میکنیم. کودکان ما نیاز به حداقل ۱۰۰ گرم مرغ یا گوشت گوسفند یا ماهی در روز دارند. در کنار نهار میتوانیم از هویج ...نخود سبز پخته... و گوجه فرنگی نیز استفاده میکنیم.
                     


توصیه هایی برای صبحانه و عصرانه کودکان

در ساعت ۱۰ صبح به کودکان چیزی مانند شیر...ابمیوه...کیکو بیسکویت میدهیم.برای عصرانه خوردن میوه  جات با توجه به سن انها لازم و ضروری ات.همچنین در مورد عصرانه میتوانیم از

از کیک بستنی ...حلواجات و  ابمیوه و شیر با بیسکویت های کم مزه استفاده کنیم .میتوانیم پودینگ ...خاگینه ...تخم مرغ یا شیر و غیره درست کنیم و همراه نان ساندویچ به انها بدهیم.

 
                   

توصیه هایی برای شام کودکان


برای شام کودکان بهتر است از سبزیجات پخته مواد دارای پروتین استفاده کنیم.یک لیوان اب در کنار غذای کودک  بگذاریم و سیب زمینی پخته به صورت پوره با هویج و نخود سبز پخته و ران و مرغ .درست کردن سوپ با اب مرغ بسیار لذیذ و خوشمزه است یعنی سوپ با اب مرغ بسیار لذیذ و خوشمزه است یعنی سوپ را اول به کودک میدهیم و سپس مرغ را به صورت ساده و یا سرخ کرده به او میدهیم تا به دندان کشیدن گوشت و مرغ  برای او لذت بخش شود.در کنار ان میتوانیم از سبزیجات خام یا پخته در صورت تمایل کودک به او بدهیم. همچنین میتوانیم سوپ را با گوشت پخته  و یا با ماهی سرخ شده به او بدهیم.


برگرفته از کتاب ۵۰ نوع غذای کودک و نوجوان.....نوشته خانم گوهریان

    شکلک های شباهنگ

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)